Elérhetőségek, fontosabb információk
Gyarmat Községi Önkormányzat
Magyar utca 14.
Telefon:
+3696/480-001
+3696/550-000
Fax: +3696550000, +3696/480-001
E-mail:
polg.hiv.gyarmat@rlan.hu
Térkép
Felhívás ösztöndíj pályázatra
Felhívás-ösztöndíj pályázatra!
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer célja az esélyteremtés érdekében a hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fiatalok felsőfokú tanulmányainak támogatása. A program keretében olyan, szociálisan hátrányos helyzetű felsőoktatásban résztvevő hallgatóknak folyósítható az ösztöndíj, akik a települési önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel rendelkeznek, felsőoktatási intézményben (felsőoktatási hallgatói jogviszony keretében) teljes idejű (nappali tagozatos) képzésben vesznek részt.
A többszintű támogatási rendszer pénzügyi fedezetéül három forrás szolgál: a települési önkormányzati, a vármegyei önkormányzati, valamint – a Kulturális és Innovációs Minisztérium finanszírozásával – a felsőoktatási intézményi költségvetésben megjelenő elkülönített forrás, intézményi támogatás.
Gyarmat Község Önkormányzata az idei évben is csatlakozott a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2026. évi fordulójához.
Gyarmat Községi Önkormányzat Képviselő-testületének döntése értelmében Bursa Hungarica ösztöndíjban a Korm. rendelet 18.§(2) bekezdése alapján kizárólag a települési önkormányzat területén állandó lakóhellyel ( a továbbiakban: lakóhely) rendelkezők részesülhetnek.
(A kormányrendelet” állandó lakóhely” fogalma a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény „lakóhely” fogalmának feleltethető meg, amelyet a pályázó a lakcímkártyájával tud igazolni.)
„A” típusú pályázat
Az ösztöndíjpályázatra azok a települési önkormányzat területén lakóhellyel rendelkező, hátrányos szociális helyzetű hallgatók jelentkezhetnek, akik a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 1. mellékletében szereplő felsőoktatási intézményben (felsőoktatási hallgatói jogviszony keretében) teljes idejű (nappali munkarend) alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben, mesterfokozatot és szakképzettséget eredményező mesterképzésben, osztatlan képzésben vagy felsőoktatási szakképzésben folytatják tanulmányaikat. A felsőoktatási intézmény által kibocsátott eredeti hallgatói jogviszony igazolás vagy annak hiteles másolata a 2025/2026. tanév első félévéről a pályázat kötelező mellékletét képezi!
A pályázati űrlapot minden évben újra fel kell tölteni!
A pályázat benyújtásának módja és határideje:
A pályázatot a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerben (a továbbiakban: EPER-Bursa rendszer) kitöltve, véglegesítve, onnan kinyomtatva, aláírva kizárólag a lakóhely szerint illetékes települési önkormányzat polgármesteri hivatalához kell benyújtani. Azok a pályázók, akik a korábbi pályázati években regisztráltak a rendszerben, már nem regisztrálhatnak újra, ők a meglévő felhasználónév és jelszó birtokában léphetnek be az EPER-Bursa rendszerbe. Amennyiben jelszavukat elfelejtették, az Elfelejtett jelszó funkcióval kérhetnek új jelszót. A pályázói regisztrációt követően lehetséges a pályázati adatok rögzítése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére. A pályázati űrlapot minden fordulóban újra ki kell tölteni! A pályázati kiírásban meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül. A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzat köteles az EPER-Bursa rendszerben igazolni. A be nem fogadott pályázatok a bírálatban nem vesznek részt.
A pályázat rögzítésének és az önkormányzathoz történő benyújtásának határideje: 2025. november 4.
A pályázatbeadáshoz az EPER-Bursa rendszerben egyszeri pályázói regisztráció szükséges, melynek elérése: https://bursa.emet.hu/paly/palybelep.aspx
A pályázat kötelező mellékletei:
- Hiánytalanul kitöltött, aláírt pályázati űrlap, az önkormányzati rendeletben meghatározott melléklettel (1. számú melléklet).
- Igazolás a pályázó és a pályázóval egy háztartásban élők egy főre jutó havi nettó jövedelméről. (nyugdíjszerű ellátás esetén az előző hónapra vonatkozó kifizetési utalvány, havonta rendszeresen mérhető jövedelem esetén az utolsó három hónap átlagára vonatkozó munkáltatói igazolás, havonta rendszeresen nem mérhető jövedelem, valamint egyéni vállalkozó és társas vállalkozás tagja esetén az előző egy évre vonatkozó NAV igazolás, őstermelő esetén az előző évi őstermelői tevékenységből származó jövedelem igazolása, munkanélküli esetén az ellátást megállapító határozat és a kifizetésre vonatkozó bizonylat, munkanélküli ellátás hiányában a regisztrálást igazoló irat, alkalmi munkavállalás esetén az alkalmi munkavállalói könyv.) (Egy háztartásban élők: a pályázó lakóhelye szerinti lakásban életvitelszerűen együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek.)
- A felsőoktatási intézmény által elektronikusan kibocsátott hallgatói jogviszony-igazolás kinyomtatva és a pályázó által aláírva, vagy eredeti, papír alapú hallgatói jogviszony-igazolás, illetve annak hiteles másolata a 2025/2026. tanév első félévéről.
A pályázati űrlap csak a fent meghatározott kötelező mellékletekkel együtt érvényes, valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül.
A személyes és pályázati adatok ellenőrzését és feltöltését követően a pályázati űrlapot kinyomtatva és aláírva a szükséges melléklettel együtt a települési önkormányzatnál kell benyújtania a pályázóknak. A pályázat csak a pályázati kiírásban meghatározott csatolandó melléklettel együtt érvényes.

Vissza az előző oldalra!